חיסונים לכלבים וחתולים​ בתל אביב

חוץ מטיפולי עיקור וסירוס לכלבים ולחתולים, ישנם עוד כמה טיפולים אותם אנו צריכים להעניק לבעלי החיים שלנו- בין היתר, לחסן אותם מפני מחלות שונות. חיסונים לכלב ולחתול נועדו להגן על בעלי החיים שלנו מפני מחלות קשות וקטלניות. כאשר אנחנו מזריקים חיסון לחתול או לכלב אנחנו גורמים לגוף לייצר נוגדנים, נוגדנים אלו מגנים על החיה שלנו במקרה שהיא נדבקת במחלה ויראלית או בקטריאלית. ללא חיסון לכלב ולחתול, לגוף אין נוגדנים להגן מפני מחלות ואז הכלב או החתול שלנו בסכנת חיים, כאשר הם נדבקים במחלות. כיום עדיין לא קיימים חיסונים לכלבים וחתולים כנגד כל המחלות הקיימות, אולם נגד אלו שיש, רצוי ומומלץ להתחסן כמה שיותר מוקדם: חיסון כלבת, משושה, שעלת, חיסון מרובע, חיסון משולש, תולעת פארק ותולעי המעיים.

חיסונים לכלבים

חיסון משושה לגורים ניתן בגיל 6 שבועות, 9 שבועות ו-12שבועות. חיסון משושה לבוגרים ניתן פעם בשנה. חיסון המשושה מגן מפני 6 מחלות : פרוו וירוס, כלבלבת, דלקת כבד נגיפית, שפעת, ועכברת – לפטוספירה שני זני בקטריה.

על פי חוק כל כלב במדינת ישראל חייב לקבל חיסון כלבת. בנוסף, החוק גם מחייב את בעל הכלב לשבב את הכלב בשבב זיהוי אלקטרוני, בזמן החיסון הראשון של הכלבת. תדירות – פעם בשנה.
מהו שבב? השבב הוא משדר קטן בגודל של גרגר אורז. השבב מייצג מספר בן 15 ספרות. כאשר מחסנים את הכלב נגד מחלת הכלבת, אנחנו מדווחים לרשות המקומית את פרטי הכלב ובעליו, יחד עם מספר השבב והם מעדכנים את מאגר השבבים. במידה וכלב הולך לאיבוד הוא מובא לווטרינר לצורך סריקת שבב וצפייה בפרטי בעל הכלב, וכך ניתן לאתר את הבעלים. כלבת היא מחלה ויראלית אשר נחשבת למחלה קטלנית. למחלה אין תרופה מוכרת וחיות שנדבקות בה סובלות ייסורים רבים. המחלה מועברת באמצעות הרוק. כלבים ובני אדם יכולים להיחשף למחלת הכלבת אם הם ננשכים על ידי חיה שנגועה בכלבת.

תולעת הפארק הוא טפיל המועבר לכלבנו דרך חיפושית זבל. הכלב בטעות אוכל את החיפושית, במערכת העיכול החיפושית מתה והטפיל משתחרר מהחיפושית ומתחיל לנדוד בגוף. עיקר הנזק שנגרם הוא כתוצאה מהנדידה. המקום הסופי שלרוב התולעת מגיעה אליו ומתיישבת בו זה הוושט. ברגע שמתחילים סימנים קליניים של תולעת פארק, הסיכוי להחלים הוא נמוך מאוד. לכן מומלץ להקפיד על זריקה כל חודשיים. הזריקה היא לא חיסון אלא טיפול מונע. הזריקה הורגת את הטפיל אם הכלב נחשף בחודשיים האחרונים. תדירות – פעם בחודשיים.

חיסון שעלת ניתן בהתזה לתוך האף והוא תקף ל- 6 חודשים. מחלת שעלת המכלאות, או בשמה האנגלי kennel cough היא מחלה הנגרמת ע”י נגיף (וירוס) בשילוב עם חיידק (בורדוטלהברונכוספטיקה). הוירוס תוקף ו”פוצע” את מערכת הנשימה העליונה של הכלב והחיידק יוצר זיהום משני – ברונכיטיס. הפגיעה ברירית קנה הנשימה והסימפונות גורמת לגירוי, המעורר שיעול (בדרך כלל יבש). לרוב, המחלה היא מחלה קלה שלא מסכנת את חיי הכלב, אולם במקרים קשים המחלה יכולה להחמיר ולהתפתח לדלקת ריאות – וזה כבר מסכן חיים. ההדבקה מתרחשת בעיקר ע”י רוק שמתפזר מפיותיהם של כלבים, בעיקר בזמן שהם נובחים או משתעלים, ולכן מתפשטת בקלות בפנסיונים, מכלאות ובמפגשי כלבים.

תדירות – פעם בחצי שנה, אולם אין זה מבטיח הגנה למשך חצי שנה. אם הכלב ייחשף לתולעים ו\או פרעושים (הגורמים לתולעי סרט), הכלב יצטרך לעבור טיפול נוסף.

חיסונים לחתולים

חיסון מרובע לחתולים מעניק הגנה מפני 4 מחלות:
חתלתלת, וירוס הרפס, וירוס קליציוכלמידיה.

חיסון משולש לחתולים מעניק הגנה מפני 3 מחלות:
חתלתלת, וירוס הרפס ווירוס קליצי.

** החיסונים ניתנים לגורים: חיסון ראשון בגיל חודשיים והחיסון השני בגיל שלושה חודשים. לבוגרים: פעם בשנה

כלבת היא מחלה הנחשבת למדבקת וקטלנית. אין לה תרופה מוכרת, וחתולים שידבקו בה יסבלו ייסורים רבים. המחלה מועברת באמצעות הרוק, וחתולים יכולים להיחשף למחלת הכלבת אם הם ננשכים על ידי חיה שנגועה בכלבת. חיסון ראשון בגיל ארבעה חודשים. תדירות – פעם בשנה. החוק לא מחייב לחסן נגד כלבת, אך החיסון מומלץ לחתולים המסתובבים בחוץ.

תדירות – כמו אצל כלבים, פעם בחצי שנה. אולם אין זה מבטיח הגנה למשך חצי שנה. אם החתול ייחשף לתולעים ו\או פרעושים (הגורמים לתולעי סרט), הוא יצטרך לעבור טיפול נוסף. הטיפול ניתן לגורים – טיפול ראשון בגיל שישה שבועות.

אופן הטיפול – זריקה \ כדורים \ אמפולות \ סירופ.

צרו איתנו קשר

חיסונים לכלבים וחתולים​ בתל אביב

חוץ מטיפולי עיקור וסירוס לכלבים ולחתולים, ישנם עוד כמה טיפולים אותם אנו צריכים להעניק לבעלי החיים שלנו- בין היתר, לחסן אותם מפני מחלות שונות. חיסונים לכלב ולחתול נועדו להגן על בעלי החיים שלנו מפני מחלות קשות וקטלניות. כאשר אנחנו מזריקים חיסון אנחנו גורמים לגוף לייצר נוגדנים, נוגדנים אלו מגנים על החיה שלנו במקרה שהיא נדבקת במחלה ויראלית או בקטריאלית. ללא חיסון לכלב ולחתול, לגוף אין נוגדנים להגן מפני מחלות ואז הכלב או החתול שלנו בסכנת חיים, כאשר הם נדבקים במחלות. כיום עדיין לא קיימים חיסונים לכלבים וחתולים כנגד כל המחלות הקיימות, אולם נגד אלו שיש, רצוי ומומלץ להתחסן כמה שיותר מוקדם: חיסון כלבת, משושה, שעלת, חיסון מרובע, חיסון משולש, תולעת פארק ותולעי המעיים.

חיסונים לכלבים

החיסון ניתן בהתזה לתוך האף והוא תקף ל- 6 חודשים. מחלת שעלת המכלאות, או בשמה האנגלי kennel cough היא מחלה הנגרמת ע”י נגיף (וירוס) בשילוב עם חיידק (בורדוטלהברונכוספטיקה). הוירוס תוקף ו”פוצע” את מערכת הנשימה העליונה של הכלב והחיידק יוצר זיהום משני – ברונכיטיס. הפגיעה ברירית קנה הנשימה והסימפונות גורמת לגירוי, המעורר שיעול (בדרך כלל יבש). לרוב, המחלה היא מחלה קלה שלא מסכנת את חיי הכלב, אולם במקרים קשים המחלה יכולה להחמיר ולהתפתח לדלקת ריאות – וזה כבר מסכן חיים. ההדבקה מתרחשת בעיקר ע”י רוק שמתפזר מפיותיהם של כלבים, בעיקר בזמן שהם נובחים או משתעלים, ולכן מתפשטת בקלות בפנסיונים, מכלאות ובמפגשי כלבים.

חיסונים לחתולים

חיסון מרובע לחתולים מעניק הגנה מפני 4 מחלות:
חתלתלת, וירוס הרפס, וירוס קליציוכלמידיה.

חיסון משולש לחתולים מעניק הגנה מפני 3 מחלות:
חתלתלת, וירוס הרפס ווירוס קליצי.

אופן הטיפול – זריקה \ כדורים \ אמפולות \ סירופ.

צרו איתנו קשר