שאלות ותשובות בנושא טיפול בכלבים

איזה חיסונים צריך לעשות לכלב?

רק אתם והווטרינר של הכלב שלכם יכולים להחליט אילו חיסונים נחוצים לו. אם זאת, ישנם מספר חיסוני ליבה חיוניים שחובה לתת לכלב:

• חיסון משושה
  • חיסון כלבת
  • חיסון שעלת מכלאות
  • חיסון נגד תולעת הפארק

איך לצחצח שיניים לכלב

• השתמשו במברשת שיניים שתוכננה במיוחד לכלבים, או בחלופה מומלצת.
  • לעולם אל תשתמשו במשחת שיניים של בני אדם. במקום זאת, השתמשו במשחת שיניים בטוחה לחיות, בטעם שבלוטות הטעם של הכלב שלכם יאהבו.
  • התחילו עם לתת לכלב שלכם מדגם קטן ממשחת השיניים, כדי להציג לו את הטעם.
  • הרימו את השפה כדי לחשוף את המשטחים החיצוניים של החניכיים והשיניים של הכלב.
  • הברישו בתנועות עדינות כדי לנקות את השיניים והחניכיים, כמו שאתם עושים כשאתם מצחצחים שיניים בעצמכם.
  • נקו את המשטחים החיצוניים (הפונים ללחי), שכן רוב חיות המחמד לא יאפשרו לכם להבריש את המשטח הפנימי של השיניים.
  • הקפידו להגיע לשיניים הטוחנות האחוריות העליונות של הכלבים, מכיוון שעל אלו יש סכנה להצטברות אבנית.
  • בסוף הצחצוח תנו לכלב שלכם מתנה, כמו צעצוע חדש, ליטוף, או פעילות מועדפת עליו, לחיזוק חיובי של תהליך ההברשה.

כמה עולה להטיס כלב

הטסת כלב ובעלי חיים אחרים לחו”ל אינה מסובכת כפי שהייתה בעבר, אך עדיין, כרוכה בלא מעט בירוקרטיה, תכנון מראש וכן, גם בלא מעט כסף. המחיר עצמו משתנה בהתאם לסוג הכלב, יעד הטיסה, הטסת כלב בקבינת הנוסעים או בתא המטען, משקל הכלב, ועוד. כדי לחשב את מחיר ההטסה לכלב הפרטי שלכם, צרו קשר עם הווטרינר ועם חברת התעופה בה אתם מתכננים לטוס.

כמה עולה חיסון לכלב

תלוי בסוג החיסון. חיסון כלבת יש לבצע פעם אחת בשנה, ומחירו נע סביב 100 ש”ח. חיסון משושה עולה בין 150-200 ש”ח, כדורים לטיפול בתולעים כ- 100 ש”ח, חיסון תולעת הפארק 80-160 ש”ח, וישנם חיסונים נוספים. למחירון המעודכן ולרכישת מנוי שנתי לוטרינר, שיעניק לכם הנחות גם על מחירי החיסונים, צרו קשר עם המרפאה הווטרינרית פרישמן דיזנגוף.

כמה עולה שבב לכלב

מחירו של שבב לכלב נע בין 70 ל- 130 ש”ח.

חיסון תולעת הפארק כל כמה זמן

תולעת הפארק היא תולעת הפוגעת בכלבים בלבד והיא נפוצה בכל הארץ. לכן, את הזריקה נגד תולעת הפארק יש לתת לכל סוגי הכלבים בכל חלקי הארץ, כל שלושה חודשים, לאורך כל השנים.

איך מטיסים כלב

לקראת הטסת כלב לארץ חדשה, ישנם כמה דברים שעליכם לעשות, עוד הרבה לפני שאתם עולים על המטוס. דבר ראשון, יש לבדוק אילו אישורים דרושים במדינה אליה אתם טסים, עבור הכלב. לאחר מכן, יש ללכת לוטירנר לבדיקה רפואית לכלב ולהשגת האישורים הנ”ל. בהמשך תצטרכו לדבר עם חברת התעופה ולברר מהי מדיניות הטסת בעלי החיים שלה, ולפי זה לרכוש את כרטיס הטיסה. בנוסף לכל אלו, תצטרכו להרגיל לאט לאט את הכלב שלכם לרעיון – הרגילו אותו לכלוב, ללאכול מעט פחות, או לכל דרך אחרת בה אפשר. ביום הטיסה עצמה, נסו לא לתת לו יותר מדי אוכל, להוציא אותו לטיולים ארוכים ולהרגיע אותו ככל הניתן. בהתאם למשקל הכלב תצטרכו להחליט האם להטיס אותו אתכם בקבינת הנוסעים, או בתא המטען של המטוס, כשכל אחת מהדרכים גם היא דורשת התכוננות משלה.

איך מביאים כלב מחול

כדי להביא כלב מישראל לחו”ל חייבים לוודא מספר דברים:

• גיל הכלב יהיה מעל 4 חודשים
  • הכלב קיבל חיסון נגד כלבת ויש לו אישור בריאות וטרינרי
  • הכלב יהיה מסומן בשבב תת עורי
  • את הכלב ניתן להכניס לישראל רק דרך נתב”ג, נמל חיפה, נמל אשדוד, או נמל אילת
  • יש להודיע על הבאת הכלב לישראל לרשויות המתאימות כשני ימי עבודה לפני תאריך הטיסה/הפלגה

איך מטיסים כלב לחו”ל

לקראת הטסת כלב לחו”ל חייבים לצייד אותו בתעודת בריאות בינלאומית ולהבין מהן התקנות להכנסת כלבים למדינה אליה אתם טסים. צריך לוודא כי הכלב עבר את כל החיסונים הנדרשים וכי יש לו שבב אלקטרוני. לטיסה עצמה יש להצטייד בכלוב נוח למקרה והוא טס בתא המטען. יש להרגיל את הכלב לכלוב זמן מה לפני הטיסה, ועדיף אפילו חודשיים – שלושה לפני. אם הכלב שוקל עד כ- 8 ק”ג, הוא יוכל להישאר איתכם בקבינת הנוסעים, בתיק מיוחד שתרכשו עבורו. ביום הטיסה כדאי לכתוב את שם הכלב ופרטיו על הכלוב, לחבר את חלקי הכלוב עם אזיקונים ותמיד לדאוג שיש מים בסביבה. בשדה התעופה תצטרכו להעביר גם את הכלב במכונת האקס ריי – השגיחו עליו בעת התהליך.