תסמיני כלבת אצל חתולים

חתול שוכב ומלקק את עצמו

למרות שנוטים לקשר כלבת עם כלבים, חשוב לדעת שזו מחלה שעלולה להופיע אצל כל יונק בעל דם חם – כולל חתולים. הנגיף גם עלול לעבור לבני אדם, והוא קטלני ב – 100% (!) אם לא מטפלים בו לפני הופעת התסמינים.

איך חתול יכול לחלות בכלבת.

כלבת אצל חתולים נגרמת בדרך כלל מנשיכה של חיית בר נגועה. זאבים, עטלפים ושועלים הם נשאי כלבת נפוצים. בישראל השועלים הם המקור העיקרי של כלבת.

האינדיקציה הראשונה שחתול נדבק בכלבת היא נשיכתו על ידי חיה אחרת. אם החתול שלך הותקף על ידי חיית בר, יש להתקשר מיד לוטרינר לגבי חשיפה אפשרית לכלבת.

הדבר הראשון שוטרינר יציע הוא זריקת דחף מיידית של חיסון נגד כלבת – כדי למנוע מהנגיף להשתלט על החתול. הוטרינר גם יציע לבודד את החתול ולצפות בו במשך מספר שבועות כדי לראות אם הם מתפתחים תסמינים.

תסמינים של
כלבת בחתולים

מהירות הופעת תסמיני כלבת תלויה במספר גורמים:

• מקום ההדבקה – ככל שהנשיכה קרובה יותר למוח ולחוט השדרה, כך הנגיף מגיע מהר יותר לרקמות העצבים; ככל שהפצע רחוק יותר מהמוח, כך תקופת הדגירה ארוכה יותר.
  • חומרת הנשיכה – תקופת הדגירה בחתולים היא בדרך כלל 4-8 שבועות.

סימנים ותסמינים של נגיף הכלבת כוללים:

• שינוי פתאומי וחמור בהתנהגות – חתול ידידותי הופך ללא ידידותי;
  • אובדן תיאבון;
  • חשש או עצבנות, מתיחות, תוקפנות, נטייה להתרגשות יתרה;
  • עוויתות;
  • ריר, קצף בפה, קושי בבליעה;
  • אובדן שליטה בשרירים, שיתוק שמחמיר עם הזמן.

כיצד מאבחנים ומטפלים בכלבת בחתולים?

קשה לזהות כלבת אצל חתולים. יש שלב דגירה – לאחר החשיפה – שנמשך מספר שבועות (אפילו עד שנה) כאשר החתול לא יראה סימני כלבת, והרוק שלו לא יהיה מדבק.

אין בדיקת כלבת בבעלי חיים חיים. הדרך היחידה לאבחן בוודאות כלבת היא בדיקה ישירה של המוח. מי שחושד שהחתול שלו נחשף לכלבת, שיפנה לוטרינר, והוא יציע לבודד את החתול ולצפות לתסמינים. חיסון בוסטר עשוי למנוע מחתול להידבק לאחר חשיפה לכלבת.

אם החתול מתחיל להראות תסמינים, אין שום דבר שאתה או הווטרינר יכולים לעשות. אין טיפול או תרופה לכלבת בחתולים. לאחר הופעת התסמינים, בריאותו של החתול תתדרדר במהירות והוא ימות תוך מספר ימים.

ההגנה הטובה ביותר נגד כלבת בחתולים היא חיסון רגיל נגד כלבת.

2/5 - (4 votes)