וטרינר בתל אביב – טיפול בכלבים מתבגרים

תוכן עניינים

תוכן עניינים (לחצו לפתיחה)

וטרינר תורן תל אביב - החורף הגיע!

הרפואה הוטרינרית, כמו הרפואה הכללית, התקדמה מאוד בשנים האחרונות, הן עקב ההתפתחויות הטכנולוגיות והן בשל התרחבות הטיפולים המונעים.

בנוסף, המודעות ההולכת וגדלה לטיפול בבעלי חיים בכלל ובחיות המחמד בפרט, מביאה לכך שיש להן סיכוי גבוה יותר להגיע לגילאים מתקדמים.

כמו אצל בני האדם גם לכלבים ולחתולים מזדקנים ישנן בעיות שהן אופינייות לשלב הזה בחייהן, וטיפול בהם אינו דומה לטיפול בכלבים צעירים יותר או בגורים.

זאת אחת מהסיבות הרבות שבגללן מומלץ לדאוג לביטוח חיות מחמד, מרגע שהגיעו אליכם;
חישבו על כך כמעין חיסכון לעת זקנתם על מנת שלא תיווצר מעמסה כלכלית כשהן מזדקנות
והטיפול בהן הופך להיות אינטנסיבי יותר.

כלבים וחתולים מתבגרים עלולים לפתח מחלות פרקים, מחלות ניווניות ועוד, העלולות לפגוע ביכולת התנועה הרגילה שלהם.

בנוסף, עלולות להופיע מחלות פה, שיניים וחניכיים המשפיעות על התזונה ובכך לגרום תת-תזונה, השמנה וכד'.

איך אפשר לעזור לכלבים מתבגרים?

  • ביקורים קבועים אצל וטרינר – כל חיה זקוקה לביקור קבוע אצל רופא. אצל כלבים זקנים כל מחלה שמתפתחת עלולה להידרדר במהירות גבוהה יחסית.
    לכן חשוב לוודא שהביקורים ייערכו בזמנים קבועים, וגם לא בהפרשים גדולים על מנת להיות עם היד על הדופק. 
  • תזונה מתאימה לגיל – חשוב להתאים את האוכל למצב הספציפי של הכלב. וטרינר בתל אביב יוכל להמליץ על סוג וכמות האוכל על מנת לוודא שמצד אחד הכלב לא משמין מדי, אך מצד שני הוא מקבל את כל רכיבי המזון להם הוא זקוק.
  • שמירה על הפה והחניכיים – מחלות פה וחניכיים עלולות להתפתח לתופעות וזיהומים כשבגיל מתקדם יהיה קשה לכלב להתמודד איתם. לכן, יש להקפיד על ניקיון השיניים והחניכיים. במקרים בהם מסתמן שמשהו מתפתח – חשוב לפנות מיד לוטרינר לייעוץ.
  • תרגילים ומשחקים לכלב – על מנת לשמור על השרירים, על התנועתיות ועל הגמישות של הגוף המזדקן מומלץ להתייעץ עם הוטרינר אילו סוגי תרגילים ומשחקים אפשר וצריך לעשות עם הכלב, בבית ובחוץ.

טיפול בבעלי חיים

המודעות התפתחה יחד עם ההתקדמות של הרפואה הוטרינרית, וחיות מחמד מגיעות לגילאים מתקדמים וזקוקות לדברים שונים ממה שהיו צריכות בגיל צעיר.

לכן מומלץ להיות בקשר רציף עם וטרינר בתל אביב על מנת לקבל הדרכה, ייעוץ, טיפול ועזרה המתאימה לחיה שלכם לפי הצרכים והמצב האישי שלה.

Rate this post

מאמרים שאסור לפספס: