איכות חיים עם חיית מחמד

חיית המחמד היא חלק בלתי נפרד מהמשפחה בה היא חיה, לכן חשוב לטפל בה כבת משפחה.

עיקור חתולה

על מנת למנוע אפשרות של גידולים סרטניים בעטינים או דלקות ברחם מומלץ לעקר חתולות, רצוי עוד לפני הייחום הראשון. מבחינת בני הבית, ביטול תקופת הייחום ימנע התנהגויות קיצוניות, השתנה ברחבי הבית וכד’, וימנע את הדילמה הנפוצה: “מה לעשות עם כל הגורים”? הניתוח פשוט וההתאוששות מהירה.

עיקור כלבה

לעיקור כלבות יש יתרונות רפואיים כגון מניעת גידולי עטין (100% מניעה כאשר העיקור מתבצע לפני הייחום הראשון) ומניעת דלקת הרחם. ניתן להוסיף יתרונות אחרים כמו: מניעת ההתנהגות המטרידה הן בבית (דימומים, חוסר מנוחה, ריח רע) והן בחוץ (התגודדות זכרים ליד הדלת או סביבכם בזמן טיול). הניתוח פשוט ההתאוששות קצרה יחסית.

סירוס חתול

על מנת לעזור לחתול להיות חלק מהמרחב המשפחתי מומלץ לסרס אותו. סירוס ימנע התנהגויות קיצוניות בתקופת הייחום, כמו: תוקפנות ושוטטות מחוץ לבית, אשר מסכנות את החתול הן מבחינה פיזית והן מבחינת סיכוי הידבקות במחלות; והשתתפות במאמץ למניעת התפוצצות אוכלוסיית החתולים המשוטטים.
הניתוח עצמו פשוט מאוד ומבוצע בהרדמה מלאה (לאחר צום); ההתאוששות גם היא קצרה ונמשכת בדרך כלל מספר שעות בלבד.

סירוס כלב

לסירוס כלב יש חשיבות במספר היבטים:
מניעת גידול יתר של הערמונית, ועל ידי כך ירידה באי נוחות בגיל מבוגר ושיפור יכולת התמודדות עם זיהומים;
הפחתת סיכון לגידולים (שפירים וסרטניים כאחד) עקב ירידה ברמות הטסטוסטרון;
מניעה ו\או ירידה בהתנהגויות קיצוניות – דחף מיני. תוקפנות כלפי כלבים אחרים, סימון שטח בשתן, וכד’.

חיסונים לחתולים

מומלץ לתת לחתולים חיסון מרובע שמעניק הגנה מפני 4 מחלות: חתלתלת, וירוס הרפס, וירוס קליצי, וכלמידיה. כמו כן מומלץ חיסון משולש לחתולים, שמעניק הגנה מפני 3 מחלות: חתלתלת, וירוס הרפס ווירוס קליצי. חשוב להוסיף גם לחתולים חיסון כלבת.

חיסונים לכלבים

לפי חוק חייבים לחסן כלבים נגד כלבת. מומלץ לתת חיסון משושה המגן מפני 6 מחלות: פרוו וירוס, כלבלבת, דלקת כבד נגיפית, שפעת, עכברת (לפטוספירה), שני זני בקטריה וחיסון נגד שעלת.

ביטוח רפואי לחיות

ביטוח רפואי או מנוי רפואי שנתי במרפאה וטרינרית יאפשרו לחיות המחמד לקבל שירותים רפואיים נרחבים בעלות סבירה.

הטסת בעלי חיים

הטסת בעלי חיים לישראל או לחו”ל היא דבר פשוט יחסית. לפני שטסים מומלץ לבקר באתר של משרד החקלאות של המדינה אליה טסים לברר את הדרישות הספציפיות ולהתכונן בהתאם.