אילו חיסונים לכלבים חשוב לעשות?

אילו חיסונים צריך לעשות לכלב?

חלק חשוב ממלאכת טיפול בכלבים הוא הדאגה לבריאותם, ומכאן – ההכרח בלחסן אותם. בארץ מתחולל בימים אלו דיון רחב ומעמיק על נושא החיסונים לילדים. הדיון מעורר רגשות רבים וטענות בעד ונגד. ישנם אלו שטוענים שצריך לחסן אבל לא בכל רשימת החיסונים המוצעת, אחרים יאמרו שצריך לחסן בכל מה שיש, ונוספים יגידו לא כלום. אך ברור שמעבר לכל זאת, יש מרכיב אחד שמשותף לכל המתדיינים וזו – טובת הילדים. כל אחד תוקף את הנושא מזווית אחרת, מהשקפת עולם שונה אבל הכל למען בריאות הילדים.

לגבי חיסונים לכלבים אין עוררין. פה אין דיון – כולם מסכימים שטובת הכלבים, וגם החתולים, היא לחסן אותם. כל זאת כמובן מסיבות שונות ואחרות מהדיון הקודם, אבל כבר ברור שכשמחסנים כלבים זה שומר על בריאותם.

איזה חיסונים לכלבים יש?

• חיסון משושה – חיסון המגן מפני 6 מחלות – פרוו וירוס, כלבלבת, דלקת כבד נגיפית, שפעת ושני סוגים של עכברת.
  • חיסון נגד כלבת
  • חיסון נגד שעלת

איזה חיסונים צריך לעשות לכלב?

התשובה היא כל שלושת החיסונים שהוזכרו.

• חיסון משושה – אם תשימו לב, שניים מששת המרכיבים הם זנים של עכברת. לכולם ברור היום שהחיסון נגד עכברת רלוונטי יותר מאי פעם. גורים יקבלו את החיסון ב – 3 מנות בשבועות 6,9,12 לחייהם, ומבוגרים יקבלו פעם בשנה.
  • חיסון נגד כלבת – כל כלב בישראל חייב על פי חוק לקבל חיסון נגד כלבת בתדירות של פעם בשנה.
  • חיסון נגד שעלת – חיסון שתקף ל-6 חודשים והוא ניתן כנגד נגיף שתוקף ופוצע את מערכת הנשימה של הכלב. הדבר גורם לו לשיעול ואי נוחות גדולה. לעיתים זה עלול להידרדר לדלקת ריאות וזה מסכן חיים.

אז אם שואלים איזה חיסונים צריך לעשות לכלב? השלושה שהוזכרו הם החשובים ביותר.

מומלץ מאד, כחלק מטיפול בכלבים, לתת להם גם שני טיפולים מונעים:

• טיפול מונע לתולעת הפארק או תולעת הושט כי שם היא מתיישבת בסופו של תהליך נדידה בגוף. הטיפול תקף לחודשיים.
  • טיפול מונע לתולעי מעיים שתקף לחצי שנה.

לסיכום

איזה חיסונים צריך לעשות לכלב? – משושה, כלבת ושעלת.

איזה טיפולים מונעים צריך לעשות לכלב?  לתולעת הפארק ולתולעי מעיים.

אל תשכחו טיפולים נגד קרציות ופרעושים. כן, כלבים, חתולים וחיות מחמד זקוקים לטיפול ולתשומת לב בכל הנוגע לבריאותם. חיסונים לכלבים ולשאר חיות המחמד צריכים להפוך לשגרה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp